יקב שורר

יקבים ישראלים

ברוכים הבאים לסדרת כתבות על יקבים ישראלים!
האהבה שלי ליין התחילה במסעדת "סינטה בר" בחיפה בה עבדתי. חלק מהעבודה היה היכרות עם עולם היין שידוע שהולך יד ביד עם אוכל, ובכל מסעדה שמכבדת את עצמה תמצאו תפריט יין עשיר שלרוב מותאם לתפריט האוכל. ככל שעברנו יותר סדנאות והסברים על יין ועל יקבים ישראלים, התחלתי לאהוב יותר ויותר ללמוד על העולם הגדול הזה שנקרא עולם היין. בתכלס, רובנו נהנים מיין גם בלי לדעת מה הבציר שלו, מאיזה סוגי ענבים הוא הופק, על איזה סוג אדמה הכרמים נשתלו וכו'.

אחד הדברים האהובים עלי הוא ביקור ביקבים ישראלים ולשם כך נוצרה סדרת הכתבות הזו! הרבה יקבים בארץ פועלים בשבת ככה שסגרתי לכם פינה אם אתם מחפשים מה לעשות בשבת, ולרוב שאר היקבים שאינם עובדים בשבת עובדים בימי שישי בבוקר ואף מפיקים אירועי טעימות יין ואוכל בימי שישי או חמישי, במיוחד בשביל מי שלא רוצה להגיע בשבת.

והפעם, יקב שורר הנמצא בתלמי יחיאל.

יקב שורר הוא דוגמא מופלאה ליקב שהגעתי אליו בזכות העוקבות שלי באינסטגרם מעולם לא ביקרתי באיזור תלמי יחיאל והדרום בכלל, ובגלל הביקוש הגדול שהיה ליקבים באיזור ידעתי שאני חייבת לבדוק מה המצב שם! ואז הכרתי את יקב שורר והתאהבתי. אחד היקבים המשפחתיים המומלצים בעיניי ואני בטוחה שתתאהבו גם! אז בואו נתחיל

על יקב שורר

יקב שורר שוכן בנחלה משפחתית במושב תלמי יחיאל אשר מקיימת חקלאות כבר למעלה מ 40 שנה. היקב מייצר מגוון יינות תוך הקפדה על עקרונות כגון אזוריות, זניות, פשטות וחקלאות ברת קיימא. ענבי היין האיכותיים מגיעים אל היקב ישירות מהכרמים שלנו הממוקמים כולם במושב מיד לאחר שנבצרו.

משפחת שורר חיה ונושמת את עולם היין והחקלאות. למעלה מארבעים שנים שהמשפחה עוסקת בחקלאות באיזור. בשנת 1979 הם חזרו לארץ לאחר שליחות מטעם הסוכנות היהודית ובחרו להתיישב בתלמי יחיאל. שגיא שורר הוא הכורם, היינן והבעלים של יקב שורר. הוא אחראי לקסם שתשתו מהבקבוקים. עומר שורר, בתו של שגיא, מנהלת ביחד את איתו את מרכז המבקרים של היקב – מה שנקרא משפחתי פרופר!

האהבה שלהם ליין ולאירוח ניכרת כל כך, יחד עם האהבה לחקלאות, לאיזוריות ולהפקת יין יחודי

הכרמים של יקב שורר נטועים באדמה חקלאית פוריה במיוחד, בחלקה המשפחתית וצמוד למרכז המבקרים, הם ממוקמים באזור שקע הנהנה ממיקרו אקלים ייחודי שבו נוצרת קרה מידי חורף. לאורך כל הביקור שלו שגיא הדגיש כמה סיפרו לו שהאדמה הזו לא מתאימה לחקלאות ובמיוחד לענבי יין. כשתגיעו ליקב ותפגשו את שגיא תבינו עד כמה מספק זה להוכיח לכל אותם צקצקנים שאמרו שאי אפשר – שכן אפשר. לא רק שאפשר לגדל אלא אפשר להפיק יין איכותי ומצוין!

הביקור שלנו ביקב

אל יקב שורר הגענו ביום שישי, שעה וחצי נסיעה מחיפה. קיבלנו אותנו כמובן עומר ושגיא והתחלנו בטיול רגלי קצר אל הכרמים של היקב שנמצאים בין חלקות הרימונים לבין חממות גידול המלפפונים של המשפחה – חקלאים אמיתיים כבר אמרתי? שגיא הסביר לנו בפירוט על סוגי הענבים שהם מגדלים, על שיטת הגידול, הבציר, על הסיבה שבהרבה כרמים שותלים שיח ורדים לפני כל שורה (מנחשות למה?). מול הנוף המדהים הזה שמענו הסברים כמו שצריך לשמוע, מפורטים ומדויקים עם תשובות לכל שאלה שרק עלתה לנו – ככה זה כשחיים ונושמים חקלאות ויין.

מהכרם עברנו אל היקב עצמו, המקום בו קורה כל הקסם בניצוחו של שגיא כמובן. שיטת ההתססה של היינות שונה מהרבה יקבים, שגיא אוהב לעשות דברים בדרך שונה, להראות שאפשר אחרת ולהפר לא מעט "חוקים" תוך שמירה על עקרון האיזוריות – אפילו הגבינות בפלטת הגבינות מגיעות מאיזור היקב. 

טעימות יין וגבינות

בתמונה למטה תראו פירוט של אופציות האירוח ביקב שורר. אנחנו כמובן חווינו את הסיור בכרם, ביקב והטעימות. זו ההמלצה שלי ללא ספק בייחוד אם אתן מגיעות בפעם הראשונה! יקב שורר מייצר יינות אדומים בלבד ובלאן דה נואר אחד. בקרוב יושק הרוזה שזכינו לטעום לפני כולם, הוא מצטרף לאחיו האדומים והוא פשוט מדהים וייחודי! כל היינות של יקב שורר הם לא רק אדומים אלא גם זניים! הכוונה היא שכל בקבוק יין מכיל זן אחד של ענבים בלבד, אין בלנדים. מסקרן בטירוף אני יודעת 🙂

אני אוהבת יינות אדומים ובאמת שאל יקב שורר הייתי חוזרת שוב ושוב כי הרבה זמן לא שתיתי אדומים חלקים ומפתיעים כמו האדומים של שגיא. פשוט הצלחה מסחררת בעיני. אהבתי מאוד את הסירה והקברנה סוביניון, הבלאן דה נואר והרוזה שכולו מענבי קריניאן וזו הפעם הראשונה שאני נתקלת בכזה וכמובן טועמת אותו. עוד בהלם שלא יצאנו עם בקבוק, אבל זו לא הפעם האחרונה שנגיע כך שאני לא מודאגת.

יקב פלם הוא לחלוטין אחד היקבים שהכי בא לי לחזור אליהם, הייתה לי חוויה מדהימה החל מהאירוח האנושי והחם ועד היינות המדהימים שזכיתי לטעום וכמובן – משפחת שורר המדהימה והמוכשרת שקיבלה את פנינו. 

את הסיקור המלא והסיור ביקב שורר תוכלו לראות ממש כאן.

היקב כשר ולכן סגור בשבת
פתוח בימי שישי- 10:00-17:00
ראשון – חמישי – ניתן לתאם סיורים לקבוצות 

טל' 052-2177687
הגעה ליקב הנה בתיאום מראש בלבד.

ליקבים וסיקורים נוספים הקליקו כאן

It's so nice to have you here!

sign up to the blog's newletter and get alerts on new posts and news! no spamming, only the good stuff