איך מתכננים טיול לפראג – חלק #1

הטיול שלנו לפראג

חלק 1

בספטמבר 2018 טסנו לירן ואני לפראג בפעם הראשונה!
בעיניי, פראג, עיר הבירה של צ'כיה, היא אחת הערים הקסומות באירופה! השימור המדהים של המבנים הישנים, המדרכות והכבישים המרוצפים, המבנים הגותיים והצריחים שומרים על הצביון הכל כך מיוחד של העיר הזאת וגורמים למטייל לעיתים להרגיש כאילו הוא בסט צילומים של סרט מימי הביניים. לא סתם פראג היא אחרת הערים המתויירות באירופה.

הטיול שלנו ארך 5 ימים מלאים ברוטו (הנטו היה 4 ימים כי יום אחד נסענו לפרימארק בדרזדן שבגרמניה – שעתיים נסיעה באוטובוס ישיר, שווה את זה למי שחולה על פרימארק כמוני ). מזג האוויר היה קריר, ביום הראשון טפטף קצת אבל זה לא עצר אותנו מלהמשיך לטייל ברחוב. מזג האוויר בפראג קריר רוב השנה ובייחוד בערבים, חשוב לבוא מוכנים או לקנות באחד מאיזורי הקניות הקיימים בפראג.

לא הספקנו להגיע לכל המקומות אליהם תכננו. היינו בטוחים שנמצה את פראג מאוד מהר אבל כל כך נהנינו מכל מקום אליו הגענו, ופשוט לא רצינו ללכת, חד משמעית נחזור לפראג!

STAY

את המלון מצאתי דרך אתר Booking.com  וכמו תמיד, ווידאתי את הביקורות דרך TripAdvisor.
המלון נקרא FRIDAY HOTEL והוא נמצא באחד הרחובות הראשיים של פראג, רחוב Na Příkopě. ברחוב זה תוכלו למצוא את כל רשתות האופנה הגדולות, חנות הצעצועים המפורסמת Hamley's, מסעדות, חנויות מקומיות, Change מומלץ וקרוב למלון (בהמשך הפוסט). דלת הכניסה למלון נמצאת ממש מול הכניסה לזארה, בקיצור – מיקום מושלם!

המלון הנו 4 כוכבים, די קטן ומרגיש כמעין מלון בוטיק מתוק, כל חדר מעוצב בצורה שונה, החללים הציבוריים (מזדרונות, לובי, חדר האוכל), מעוצבים בקפידה ונעימים. ארוחת הבוקר לא מביישת ארוחת בוקר ישראלית – פירות, מאפים, ביצים, לחמים, נקניקים, ירקות (לצערי לא צילמתי את הכל אבל תסמכו עלי!), והדבר שהכי הלהיב אותי מהכל זה חלת הדבש המושלמת שניתן לראות בתמונה למטה. כשהזמנו את המלון קיבלנו מהם אימייל שמסביר לנו על אופציות ההגעה משדה התעופה למלון, ואחת האופציות הייתה שהמלון ישלח עבורנו נהג מונית שימתין לנו בשדה ויביא אותנו עד לפתח המלון ב30 יורו בלבד

אם אתם בחיפוש אחר מלון בפראג, אני ממליצה מאוד לישון באיזור של המלון שלנו. הוא היה שקט אך מרכזי ובקושי השתמשנו בתחבורה ציבורית! הלכנו ברגל ממקום למקום מרוב שהכל קרוב ונוח להגיע מהמלון למקומות המרכזיים בעיר. הפעם היחידה שבה השתמשנו בתחבורה ציבורית היא כדי להגיע למצודה.

חשוב לדעת!
חלק מהרחובות בפראג הן שדרות, כלומר – אין גישה לכלי רכב למעט ניידות משטרה. וכך גם הרחוב של המלון, לא ניתן להגיע עם מונית/רכב עד לפתח המלון. נהג המונית עצר ברחוב הכי קרוב והוביל אותנו עם המזוודות עד ללובי המלון. לא כל הרחובות בפראג הם כאלה אבל שווה לבדוק ב – GOOGLE MAPS או לשאול את המלון שבחרתם במייל האם קיימת גישה עם כלי רכב למלון.

?רוצים לסגור מלון בפראג

לחיצה על הכפתור כאן למטה תוביל אתכם ישר לרשימת המלונות בפראג דרך אתר בוקינג ,או שפשוט תוכלו להזין את התאריכים שלכם ולמצוא את המלון המושלם והמשתלם ביותר עבורכם

Booking.com

EAT

בפראג יש מ-ל-א מה לאכול, בין אם זה פירות טריים בשווקים, אוכל מדהים במסעדות ממגוון רחב של מטבחים, אוכל מקומי למי שמעז לנסות ועוד ועוד! אי אפשר להיות בפראג כמובן מבלי לנסות את ה – TREDLNICK המקומי (לא, לא קוראים לזה קיורטוש! בתור הונגריה אני חייבת להדגיש שקיורטוש זה מאכל הונגרי שנראה בול אותו דבר)

- TREDLNICK at GOOD FOOD -

TREDLNICK

על מה בעצם כל המהומה? "טרדלניק" הוא מאכל צ'כי קלאסי – בצק אשר מגולגל על מקל, נאפה בתנור פתוח ואש חיה ובסיום מפזרים מסביבו סוכר ולפעמים תערובת אגוזים קצוצים. אפשר למצוא דוכנים בכל רחבי פראג שמוכרים את ה"טרדלניק", והמקום המפורסם ביותר הוא "GOOD FOOD"(בתמונה), אשר נמצא מול גשר קארל, מה שהופך אותו למלכודת תיירים קלאסית ולמקום הכי OVER-RATED בפראג. אנחנו הגענו לשם ביום הראשון אחרי חיפושים רבים של המקום. נכנסנו פנימה, חיכינו בסבלנות בתור ובחרנו ממגוון האופציות הקיימות. לירן בחר גלידת שוקולד ופיסטוק ואני קרם מסקרפונה וקצפת – על פניו, חלומי! בפועל – הם לוקחים טרדלניקים שעומדים בצד אחרי שאפו אותם כנראה בבוקר (אם לא הרבה לפני), ובהם ממלאים את מה שבחרנו – מה שיצא זה מאכל מיותר, חסר טעם שזרקנו את זה אחרי הביס השלישי. לפחות יצאה תמונה שווה לפני שזה הגיע לפח.

לא יצא לנו לאכול עוד אחד במקום אחר לצערי הרב, ואני בטוחה שאם אוכלים את ה"טרדלניק" חם מהתנור וממלאים אותו בדברים שבאמת יש להם טעם – זה פי אלף יותר שווה!

לסיכום – אם אתם רואים דוכן "טרדלניק" ברחוב, סביר להניח שיהיה יותר שווה וטעים לכם לאכול בשם,  מאשר להגיע ל-"GOOD FOOD" האינסטגרמי שלגמרי לא שווה את הביס. וכמובן שתפו אותי אם באמת היה לכם טעים!

3.5/5
- טרדלניקים בהכנה -

U PAVOUKA

אז לכאן כמעט ולא הגענו! מצאתי את המקום הזה במקרה לפני שטסנו בכלל והחלטתי לשמור מקום לערב הראשון שלנו בפראג. חזרנו למלון מוקדם כדי להתארגן ולנוח וכמעט לא התעוררנו בזמן כדי לצאת. אחרי שחווינו את זה אני כל כך שמחה שלא פספסנו! מדובר בטברנה בסגנון ימי הביניים אשר ניתן וכדאי להזמין מקומות מראש. הטברנה מעלה בכל ערב מופע שיכניס אתכם לאווירת ימי הביניים, נגנים, מופעי אש, קרבות חרבות ועוד הרבה הפתעות. ניתן לראות בתמונות למטה שהמסעדה כולה מוארת באור נרות בלבד, שולחנות עץ והיא ממוקמת במבנה אבן שממש מוסיף לתחושה שהלכנו אחורה בזמן.

ניתן להגיע למסעדה לאכול גם ללא קשר למופע, אבל חשוב לדעת שבזמן המופע האוכל מוגש בשיטת סרט נע, כלומר – כולם מקבלים את אותו הדבר באותו הזמן ולכן יש תפריט מצומצם ממנו ניתן לבחור כאשר הבחירה בתפריט הכללי נעשית בשלב הזמנת השולחן (ניתן לבחור תפריט בשרי, צמחוני או תפריט שאינו מכיל חזיר). השתיה במהלך המופע היא ללא הגבלה, בירות, יין, מיצים, שתיה קלה ועוד.

אנחנו הזמנו תפריט בשרי שכולל פתיח של כל מיני סוגי נקניקים ולחם, לאחר מכן מגיע מרק, מאפה המזכיר בורקס, מנה עיקרית בשרית לבחירה וקינוח. הישיבה במהלך המופע היא בשולחנות משותפים, ולמען האמת בתחילת המופע היה לנו קצת מוזר להתחבר ולהבין מה קורה אבל במהלך הערב פשוט נהיה כל כך כיף ומצחיק שלא רצינו שייגמר, בייחוד כשהשחקנים במופע התיישבו בשולחן שלנו עם תופים וחמת חלילים, או כשאחד מהם נפל עלי בכוונה! המסעדה במרחק של 5 דקות הליכה מהמלון שלנו – ממש במרכז העיר. לא כדאי לפספס!!!

כדי להבין טוב יותר מה תראו כשתגיעו למופע הזה אני ממליצה להיכנס
  לעמוד האינסטגרם שלי בקישור כאן,
 לחפש את ההייליטס של פראג ולהנות!!

Old Town, 110 00 Prague 1

IF CAFE

רשת בתי הקפה IF CAFE  מפעילה 4 סניפים בפראג.  הגענו לבראנץ' ולא יכולנו להפסיק לאכול! אפשר לראות בתמונות כאן למטה שבתפריט מופיעות תמונות, שזה מבחינתי בכל מסעדה או בית קפה אומר "זהירות מלכודת תיירים", אבל בבית קפה הזה ההפך הוא הנכון! התפריט מראה ב ד י ו ק את מה שהולכים לקבל, הכל מוקפד, מוכן מהמרכיבים הטובים ביותר והטעם בהתאם! התחלנו עם וופל בלגי שחור עם ביצה עלומה ורוטב הולנדייז חלומי, ואבוקדו טוסט קלאסי שהיה מושלם, וקינחנו עם קינוח הלימון המפורסם והמדהים שלהם יחד עם מוס פיסטוק מושלם למי שאוהב פיסטוק כמונו. יחד עם הקינוחים קיבלנו מדבקה בצורת לימון, רשמנו בה את השמות שלנו והתאריך שביקרנו בבית קפה והדבקנו על אחד החלונות ליד עוד אלפי לימונים!
בקיצור – רשת שלא שווה לפספס ועם ארבעה סניפים בעיר, סביר להניח שיש סניף קרוב אליכם!

- IF CAFE - קינוח הלימון המפורסם ב -

AMORINO GELATO

רשת הגלידריות שכנראה ראיתן את התמונות של הגלידות הפרחוניות שלהם איפשהו באינסטגרם. הסניף בפראג קיים ממש במרכז ובצד המערבי של נהר הוולטבה, ממש כמה מטרים אחרי שיורדים מגשר קארל. הרשת מתהדרת בכך שטעמי הגלידות שלה אורגניים ונעשים ללא תוספים וחומרים שאינם טבעים, וגם קיימת אופציה טבעונית! הגלידה טעימה בטירוף, ניתן לבחור מגוון טבעים ולהוסיף כל מיני תוספות כמו וופלים או מקרונים מעל הגלידה. בקיצור – שווה, גם כשקר!

Malostranské nám. 38/24, 118 00 Malá Strana

TERASA U PRINCE

אחד המקומות היפים להשקיף מהם על הגגות של פראג נמצא בגג של מלון U PRINCE.אם קצת חקרתם על פראג כנראה שראיתם מיליון תמונות של הגג הזה ובייחוד של כיוון אחד שבו כולם מצטלמים – הצד של השעון האסטרונומי. אז אנחנו ישבנו דווקא בצד השני, וכמה יפה פראג מכל כיוון!

הגענו לשם לא רעבים כל כך אז התפנקנו על קרם ברולה שהיה די בנאלי, ושתי כוסות אפרול שפריץ. לא ניסינו את שאר המנות בתפריט, וגם כאן כמו ב – IF CAFE, התפריט מכיל תמונות, לכן קצת הרגשנו במלכודת תיירים. הזמנתי מקום מראש בידיעה שכנראה שהמסעדה הזו תהיה עמוסה וביקשתי במיוחד את "הצד היפה", אבל באותו יום צילמו שם איזו כתבה ולא היה אפשרי.

המסעדה נפתחת רק בשעה 12:00 והכניסה אליה היא מתוך המלון, יש מעלית המובילה עד לקומה העליונה של המלון ומשם יש גרם מדרגות שממנו מגיעים למרפסת. ממליצה למי שנמצא באיזור השעון האסטרונומי ורוצה להעביר את הזמן בכיף ועם נוף מהמם!

Staroměstské nám. 460/29, 110 00 Staré Město

2.5/5

GEORGE PRIME STEAK

אם בא לכם להתפנק במסעדה ברמה גבוהה זאת ה-מסעדה בשבילכם! המסעדה נמצאת לא רחוק מהשעון האסטרונומי והגענו אליה בערב השלישי לארוחה הכי מפנקת שרק יכולה להיות! המסעדה מתמחה בנתחי בשר, ולפני שתבצעו הזמנה אצל המלצר תקבלו הדרכה מפורטת על כל סוגי הבשר ועל ההבדלים ביניהם. הזמנת תוספת או רוטב לא כלולים עם הזמנת סטייק, וגם בתחום הזה יש מבחר ענק ומרשים!

התחלנו עם שני קוקטלים בהמלצת המלצר, והזמנו סטייק לכל אחד יחד עם רוטב ותוספת. ראינו בתפריט שיש אופציה להזמין חמאת כמהין, וקיבלנו גוש מוגזם לחלוטין של חמאה מפוצצת בטעמים, וגם הוספנו רוטב הולנדייז בצד ( כי הדרך לסתימת עורקים קצרה מאוד). לקינוחים הזמנו פאי לימון ופסיפלורה ומעין סופלה שוקולד. האווירה במסעדה מדהימה ושקטה, השירות אישי והכי מפנק שיש.

Platnéřská 111/19, 110 00 Staré Město

KITCHEN BAR RAMEN

אוהבי הראמן – זה בשבילכם! המסעדה הזו ממקומת חמש דקות הליכה מהמלון שבו ישנו, וכמעט כל האוכל בה הוא על בסיס אטריות ראמן! הגענו למסעדה הזאת ביום הראשון, היה קריר והתחשק לי ראמן קלאסי וטוב – וזה בול מה שהזמנתי! לירן החליט להיות חדשני והזמין המבורגר, והיינו בשוק שהוא קיבלנו המבורגר שהלחמניה שלו היא בעצם אטריות ראמן! בלתי אפשרי לאכול את זה כמו המבורגר קלאסי אבל וואלה היה טעים.

המסעדה בסגנון היפסטרי חמוד ומציעה תפריט מגוון, שירות די איטי ולא מאוד נחמד, אבל האוכל טעים והמסעדה נמצאת במרכז העיר (על אחד מרחובות הקניות הראשיים), כך שאם אתם באיזור ובא לכם ראמן – זה המקום!

חוץ מזה שזו הייתה הפעם הראשונה שראיתי בלייב את האימוג'י הזה
שמסתבר שזה מעין עוגת דגים שמוסיפים למרקים אסייתים

28. října 375/9, 110 00 Můstek

3.5/5

MARINA RISTORANTE

מסעדה מהממת הממוקמת ממש על קו המים של נהר הוולטבה מצדו המזרחי. המסעדה מגישה אוכל איטלקי קלאסי ברמה גבוהה, אווירה מהממת רגועה ומרגיעה. בימים חמים יש איזור ישיבה חיצוני וממש מרגישים על המים, ובלילה מדהים לשבת שם על רקע האורות של העיר.

כל המנות ברמה גבוהה, הזמנו למנה ראשונה ברוסקטת שרימפס ועגבניות, לעיקריות פסטה עגבניות עם נתחי פילה בקר ומנה של סטייק פילה עם ירקות צלויים. לירן ואני חולים על קינוחים עם גבינת מסקרפונה, אז הקינוח הראשון שהזמנו היה פשוט גבינת מסקרפונה עם תותחים ורוטב תותים, ולקינוח השני ביקשו מהמלצר שיפתיע אותנו וקיבלנו קינוח שהיה ספיישל לאותו יום, מעין כדור שוקולד מפוצץ במוס עם גלידת תות ועוגת ספוג בצד. מסעדה מושלמת! אל תפספסו!

Alšovo nábř., 110 00 Staré Město

- תמונה להמחשה עד כמה קו המים קרוב למסעדה - מסעדת מרינה -

CAFE SAVOY

אחד המקומות שפספסנו ולא הספקנו להגיע אליו לצערי הרב!! CAFE SAVOY הוא אחד מבתי הקפה-מסעדה המוכרים ביותר בפראג. המקום מגיש את כל הארוחות – בוקר, צהריים וערב, וכל מנה נראית מדהימה! אחד הדברים היפים ביותר במקום הזה הוא התקרה המעוטרת, גופי התאורה והויטרינה בה מוצגים קינוחים לצד כריכים הורסים! אנחנו לגמרי נחזור לפראג בשביל המקום הזה.

Vítězná 124/5, 150 00 Malá Strana

קצת תמונות מהאינסטגרם כדי לעשות חשק

עד כאן החלק הזה של הטיול שלנו בפראג
כדי לדעת איפה המקומות השווים לשופינג ומה כדאי לראות בפראג
המשיכו לקרוא את החלק השני בקישור הזה

מכירה מישהי שטסה לפראג בקרוב?
שלחי לה את הקישור למדריך שלי
או שתפי אותו ברשתות החברתיות על ידי לחיצה על הכפתורים כאן למטה

נשיקות,
שלי

It's so nice to have you here!

sign up to the blog's newletter and get alerts on new posts and news! no spamming, only the good stuff